Sicondu l'Associazione Naziunale di Proteczione di u focu, ci sò più di 354.000 incendi residenziali annu, uccidendu una media di circa 2.600 persone è ferite più di 11.000 persone. A maiò parte di i morti legati à u focu sò a notte quandu a ghjente dorme.
U rolu impurtante di l'alarme di fumu di qualità ben pusatu hè evidenti. Ci sò dui tipi principali dialarme di fumu –ionizzazione è fotoelettrica. Sapendu a diffarenza trà i dui pò aiutà à piglià a megliu decisione nantu à l'alarme di fumu per prutege a vostra casa o affari.
Ionizazionealarme di fumus è l'allarmi fotoelettrichi si basanu in meccanismi completamente diversi per detectà incendi:
Ionizazionesmocualarmi
Ionizazionealarme di fumu sò un disignu assai cumplessu. Sò custituiti da dui platti caricati elettricamente è una camera fatta di un materiale radiuattivu chì ionizza l'aria chì si move trà i platti.
I circuiti elettronichi in u bordu misuranu attivamente a corrente di ionizazione generata da stu disignu.
Duranti un focu, e particelle di combustione entranu in a camera di ionizazione è scontranu ripetutamente è si combinanu cù molécule d'aria ionizzata, facendu chì u numeru di molécule d'aria ionizzata diminuisce continuamente.
I circuiti elettronichi in u bordu sentenu stu cambiamentu in a camera è, quandu un sogliu predeterminatu hè superatu, una alarma hè attivata.
Alarma di fumo fotoelettrica
Alarma di fumo fotoelettrica sò cuncepiti secondu cumu u fumu da u focu cambia l'intensità di a luce in l'aria:
Dispersione di luce: A maiò parte di fotoelettricarilevatori di fumu travaglià nantu à u principiu di scattering light. Hanu un fasciu di luce LED è un elementu fotosensibile. U fasciu di luce hè diretta à una zona chì l'elementu fotosensibile ùn pò micca detectà. Tuttavia, quandu e particelle di fumu da u focu entranu in u percorsu di u fasciu di luce, u fasciu colpisce e particelle di fumu è hè deviatu in l'elementu fotosensibile, attivando l'alarma.
Bloccu di luce: Altri tipi di alarme fotoelettriche sò pensati intornu à u bloccu di luce. Questi alarmi sò ancu custituiti da una fonte di luce è un elementu fotosensibile. Tuttavia, in questu casu, u fasciu di luce hè mandatu direttamente à l'elementu. Quandu e particelle di fumu bluccà parzialmente u fasciu di luce, l'output di u dispusitivu fotosensibile cambia per via di a riduzione di a luce. Questa riduzione di a luce hè rilevata da i circuiti di l'alarma è attiva l'alarma.
Allarmi cumminati: In più, ci sò una varietà di allarmi cumminati. Assai cumminazzionialarme di fumu incorporanu a tecnulugia di ionizazione è fotoelettrica in a speranza di aumentà a so efficacità.
Altre cumminazzioni aghjunghjenu sensori supplementari, cum'è infrarossi, monossidu di carbonu è sensori di calore, per aiutà à detectà accuratamente incendi veri è riduce falsi allarmi per cose cum'è u fumu di tostatura, u vapore di doccia, etc.
Differenze chjave trà Ionizazione èAllarme di fumu fotoelettricu
Parechji studii sò stati realizati da Underwriters Laboratories (UL), l'Associazione Naziunale di Proteczione di u focu (NFPA), è altri per determinà e differenze di rendiment chjave trà sti dui tipi principali dirilevatori di fumu.
I risultati di sti studii è teste in generale revelanu i seguenti:
Alarma di fumo fotoelettrica Rispondi à i fochi smoldering assai più veloce di l'alarmi di ionizazione (da 15 à 50 minuti più veloce). I fochi smoldering si movenu più lentu, ma pruducenu u più fumu è sò u fattore più letale in incendi residenziali.
L'allarmi di fumu di ionizazione tipicamente rispundenu ligeramente più veloce (30-90 seconde) à i fochi di fiamme veloci (incendi induve e fiamme si sparghjenu rapidamente) cà l'allarmi fotoelettrici. A NFPA ricunnosce chì bè cuncepituallarmi fotoelettrici generalmente superanu l'allarmi di ionizazione in tutte e situazioni di u focu, indipendentemente da u tipu è u materiale.
L'alarmi di ionizazione ùn anu micca pussutu furnisce un tempu di evacuazione adattatu più spessu chèallarmi fotoelettrici durante i fuochi smoldering.
L'allarmi di ionizazione anu causatu u 97% di "allarmi fastidiosi"—falsi allarmi—è, per via di u risultatu, eranu più probabili di esse disattivati in tuttu cà l'altri tipi di alarme di fumu. NFPA ricunnosce chìalarmi di fumu fotoelettricu anu un vantaghju significativu annantu à l'alarmi di ionizazione in a sensibilità di falsa alarme.
Chì alarme di fumu hè megliu?
A maiò parte di i morti da u focu ùn sò micca da fiamme, ma da inalazione di fume, chì hè per quessa chì a maiò parte di i morti legati à u focu—quasi dui terzi—accade mentre a ghjente dorme.
Hè cusì, hè chjaru chì hè assai impurtante per avè un alarme di fumu chì ponu detect rapidamente è accuratamente i fochi smoldering, chì pruducenu u più fumu. In sta categuria,alarmi di fumu fotoelettricu superà chjaramente l'alarmi di ionizazione.
Inoltre, a diffarenza trà ionizazione èallarmi fotoelettrici in incendi fast-flaming pruvucatu à esse minore, è NFPA cunclusu chì high-di qualitàallarmi fotoelettrici sò sempre prubabilmente superà l'alarmi di ionizazione.
Infine, postu chì l'allarmi fastidiosi ponu causà a ghjente disattivàrilevatori di fumu, rendenduli inutili,allarmi fotoelettrici mostranu ancu un vantaghju in questa zona, essendu assai menu suscettibile à falsi allarmi è dunque menu probabili di esse disabilitatu.
Claramente,alarmi di fumu fotoelettricu sò a scelta più precisa, affidabile, è dunque più sicura, una cunclusione sustinuta da a NFPA è una tendenza chì pò ancu esse osservata trà i pruduttori è l'urganisazioni di salvezza di u focu.
Per l'alarmi cumminati, ùn hè statu osservatu nisun vantaghju chjaru o significativu. A NFPA hà cunclusu chì i risultati di a prova ùn anu micca ghjustificatu l'esigenza di installà tecnulugia duale oalarme di fumu à fotoionizazione, anche se nè hè necessariamente dannusu.
Tuttavia, l'Associazione Naziunale di Proteczione di u focu hà cunclusu chìallarmi fotoelettrici cù sensori supplementari, cum'è CO o sensori di calore, migliurà a rilevazione di u focu è riducenu più falsi allarmi.
Tempu di Postu: Aug-02-2024